wlochySZKOLNA WYCIECZKA DO WŁOCH  Sp 7 i Sp 10 w Rumi
04.03.2019 – 09.03.2019.

Podróżujmy i poznawajmy świat, otwierajmy się na wiedzę i zgłębiajmy kultury. Sięgajmy po piękno tego globu, który jest dla nas stworzony!

Te słowa przyświecały nam kiedy w marcowe dni przemierzaliśmy trasę blisko 6000 km, po uroczych zakątkach słonecznej Italii. Miło jest zdawać relację z czegoś, co zapamięta się do końca życia! Tak można bowiem śmiało powiedzieć o wspaniałym przeżyciu, w jakim mogło wziąć udział 46 uczniów naszej szkoły i Szkoły Podstawowej nr 10 w Rumi.

Biuro podróży Atas, które było organizatorem naszej wyprawy, określiło tę podróż jako „ niezapomnianą podróż do najciekawszych włoskich miast”. Faktycznie, bowiem zwiedzaliśmy kolejno ważne dla tego półwyspu zakątki.

Na początek, po nocy spędzonej w autokarze, odwiedziliśmy piękną Florencję, z cudami sztuki, jakimi są przede wszystkim tamtejsze katedry oraz poszczególne place włoskie. Według nas Florencja to najpiękniejsze miasto Toskanii założone przez Juliusza Cezara. Oprócz wizyty w kościele Santa Croce, spacerowaliśmy po Piazza del Duomo obok Baptysterium San Giovanni ze słynnymi Drzwiami Raju, weszliśmy do katedry Santa Maria del Fiore, której monumentalna kopuła jest symbolem miasta. Kontynuowaliśmy spacer obok wieży Giotta, przez Piazza della Signoria przy Palazzo Vecchio i fontannie Neptuna obok Galerii Uffizi do Ponte Vecchio. Na zakończenie dnia udaliśmy się na Piazzale Micheleangelo (plan Michała Anioła), z którego widać zapierającą dech w piersiach panoramę miasta.

Oczywiście na trasie naszej wędrówki nie zabrakło spotkania z kulturą i tradycją Rzymu, czyli Wiecznego Miasta. Dotykanie antycznej kultury rzymskiej, jej budowli i wynalazków, przeniosło nas mentalnie w dawne dzieje. Nie da się przecież ominąć bez westchnienia rzymskiego Koloseum, Forum Romanum, Kapitolu, Placu Weneckiego i Nawońskiego, Bazyliki św. Piotra  i fontanny di Trevi. Zwiedziliśmy również antyczną świątynię wszystkich bogów pogańskich, tzw. Panteon. Spacerowaliśmy od Piazza Barberini obok Fontanny Trytona na Kwirynał. Weszliśmy do kościoła San Carlo alle Quattro fontane oraz San Andrea al Quirinale. Był też spacer wzdłuż Pałacu Prezydenckiego do Fontany di Trevi, placu Hiszpańskiego na wzgórze Pincio do Piazza del Popolo. Dzień w Rzymie zakończyliśmy obowiązkową wizytą w pizzerii, delektując się włoskimi specjałami.

Na zakończenie naszej podróży zachwyciła nas romantyczna Wenecja, ze swymi słynnymi kanałami i gondolami. Fascynujący rejs statkiem, zwiedzanie bazyliki św. Marka z tysiącami metrów kwadratowych mozaik, legendarny Ponte Rialto, spacer od Pałacu Dożów, obok Dzwonnicy św. Marka, Loggetty i Wieży Zegarowej, Siedziby Prokuratorów: Starej i Nowej, Skrzydła Napoleona do Biblioteki. Wszystko to sprawiło, że z bólem serca, choć bardzo szczęśliwi, wsiadaliśmy do autokaru, obierającego trasę w kierunku naszej ojczyzny.

Serdeczne podziękowania kierujemy dla naszej pilotki, Pani Grażyny, za profesjonalizm, życzliwość i uprzejmość, paniom przewodniczkom za wiedzę i ciekawe zakątki, które nam przekazały. Dziękujemy również panom kierowcom za bezpieczeństwo w czasie podróży, opanowanie, ciekawe filmy, które umilały nam podróż a przede wszystkim za wyrozumiałość dla nas-pasażerów!

Kalendarz wydarzeń

84-230 Rumia
    tel. (058)6710140

e-mail szkoły:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.